.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اينترنت در زمان انتخابات قطع نمي شود

وزير کشور با بيان اينکه در روز انتخابات اينترنت قطع نشده و مشکلي در اين زمينه پيش نخواهد آمد گفت:اگر لحظه اي در ارتباطات اينترنتي وقفه اي ايجاد شود عمليات انتخابات رايانه اي مخدوش خواهد شد لذا ما براي جلوگيري از بروز اين مشکل هر روز عمليات آزمايشي در اين زمينه انجام مي دهيم.

به گزارش شمال نیوز و به نقل از برنا، مصطفي پور محمدي وزير کشور پس از اتمام جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران با بيان اينکه تعداد تاييد صلاحيت شدگان از طرف شوراي نگهبان 4 هزار و 500 نفر هستند اظهار داشت: خوشبختانه ترکيب نامزدهاي انتخاباتي ترکيب خوبي است و در تمام حوزه ها شاهد رقابت خوب با گرايش هاي مختلف سياسي خواهيم بود.


وي در خصوص سوال خبرنگاري مبني بر اينکه آيا با قطع ناگهاني اينترنت انتخابات و رأي گيري دچار مشکل نمي شود، گفت: اگر لحظه اي در ارتباطات اينترنتي وقفه اي ايجاد شود عمليات انتخابات رايانه اي مخدوش خواهد شد لذا ما هر روز عمليات آزمايشي در اين زمينه انجام مي دهيم و با آموزش کاربران تمام پيش بيني هاي لازم را کرده ايم.


پور محمدي افزود:بيش از 45 هزار شعب اخذ رأي داريم و در تمام کشور و در دور افتاده ترين روستاها ارتباط رايانه اي را برقرار مي کنيم. همچنين شمارش آرا در 13 شهر و منجمله تهران به صورت رايانه اي برگزار مي شود که البته اين عمليات موازي شمارش دستي است.


وي در خصوص اين سوال که در انتخابات رايانه اي آيا ارائه ندادن کد باعث باطل شدن رأي است، اظهار داشت: وارد نکردن کد باعث باطل شدن نيست، اما خواهش و درخواست ما اين است که اين تجربه انتخابات با قوت در کشور برگزار شود تا صحت و سرعت آن بيشتر شود. لذا تقاضا مي کنيم که در سراسر کشور کدهايي که اعلام کرديم درج کنند زيرا به ساده ترين روش طراحي شده است.


وي افزود: ما تجميع را هم به صورت رايانه اي خواهيم داشت يعني نتايج هر شعبه توسط رايانه به ستاد انتخابات و شوراي نگهبان اعلام خواهد شد. اين مسئله سرعت را بيشتر مي کند، اميدواريم همين عمليات تجميع منجر به کاهش حداقل يک هفته اعلام نتايج شود.


وزير کشور با بيان اينکه برگزاري انتخابات به اين صورت تجربه اول است و در انتخابات نمي شود ريسک کرد، تصريح کرد: در اين انتخابات روش دستي و سنتي را در کنار روش رايانه اي خواهيم داشت تا در اين انتخابات تجربه ما کامل شود و در مراحل بعدي به صورت کامل انجام شود.


وي درباره حضور نمايندگان احزاب بر سر صندوق هاي رأي گفت: بر اساس قانون نماينده کانديداها اجازه دارند حضور داشته باشند. اما احزاب و نمايندگان آنها مي توانند در ستاد انتخاباتي کشور و استان ها حضور پيدا کنند.


پور محمدي درباره قانون انتخابات گفت: قوانين ما متأسفانه روان نيست و پيچيدگي هاي بسياري دارد و از آنجا که زندگي مردم آميخته با انتخابات است لذا بايد شفاف تر باشد.


وي در پايان درباره رعايت اخلاق انتخاباتي گفت: هر چقدر که به روش هاي مناسب و مطلوب از جهت سنن عمومي مردم و ارزش هاي پذيرفته شده انتخاباتي و تاکيدات فرهنگي و ديني که مورد احترام مردم است نزديک شويم جلب اعتماد بيشتر شهروندان را ايجاد مي کند.


وي افزود: برخي فکر مي کنند با جنجال و نقدهاي تند و ايراد اتهام مي توانند جلب مشارکت بيشتري کنند. اما عملاً فرهنگ عمومي ما خلاف اين است لذا اگر اين اصول رعايت شود به مشارکت بيشتر منجر خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.398 seconds.